Przejdź do głównej zawartości

Poznaję życie na wsi.

               W klasie           24 kwietnia 2020r.

Cel: Poznaję życie na wsi.

Kryteria sukcesu:
1. Opowiadam o życiu na wsi.
2. Wymieniam produkty zbożowe 
     i wskazuję z jakiego zboża powstały.
3. Zapisuję czasowniki w odpowiedniej formie.
4. Utrwalam wyrazy z "rz".




Zad. 1 
Wykonaj w zeszycie mapę myśli "ZBOŻA" (pszenica -chleb,bułki, ciasta,makarony; żyto-pieczywo, makarony; owies-płatki owsiane; jęczmień-kasza; kukurydza-mąka,płatki)

Zad. 2
Zapisz w zeszycie w ramce ważną informację!

W wyrazie pszenica po p piszemy sz. Ten wyraz to wyjątek!



Podręcznik str. 16,17,18,19
Ćwiczenie str. 16,17,18


*W domu:
Na podstawie tekstu napisz krótkie opowiadanie o przygodzie dziewczynki z kurami 🐓🐓🐓.
Pamiętaj --> NaCoBeZu - wczorajsza lekcja. Wykonaj zdjęcie kartki zeszytu i prześlij na mojego maila. Może wykonasz również ilustrację? Czekam do wtorku 28 kwietnia 💛

Aby łatwiej było Ci wykonać to zadanie, oto kilka przykładów:

*Był ciepły, wiosenny dzień/ był upalny, letni poranek...
*......odwiedziła swoich dziadków na wsi / spędzała weekend u dziadków na wsi.
*......gospodarstwo bardzo podobało się dziewczynce.
*....postanowiła/chciała pomóc dziadkowi w kurniku. 
*Kiedy dziewczynka szukała jajek, spostrzegła, że kurnik jest pusty. 
*Nagle Kasia zobaczyła, że.... 
*....okazało się, że wszystkie kury uciekły!
*Okazało się, że przez przypadek dziewczynka zostawiła uchylone drzwi kurnika.
*....wspólnie z dziadkiem całe popołudnie spędzili na szukaniu kur.
*....obiecała sobie, że następnym razem będzie bardziej uważna. 


Dla chętnych!

MATEMATYKA

Cel: Obliczam różnicę i sprawdzam za pomocą dodawania.

Podręcznik str. 42,43
Ćwiczenie str. 50

*W domu 
gra matematyczna - ćwiczenie str. 52 

Komentarze

Prześlij komentarz